Ayat Cinta

Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. (Az-Zumar:53)

Friday, September 5, 2014

Cabaran 30 Hari : Hari ke-5 | 3 Perkara Yang Ingin Anda Katakan Pada Bekas Kekasih?

Bercakap pula soal bekas kekasih? Huhuh. No ideas! Sebenarnya benda ni dah lama di lupakan. Dah tutup buku pun. Mungkin jugak dah dikuburkan buku-buku tu. Hahaha. Tapi untuk cabaran kali ni, terpaksa jugak sahut. Tak kan nak mengalah kan. Bekas kekasih ni, benda kecik je.. Benda yang seperti bila dipijak akan terus hilang.

Buat kau, bekas kekasih ku. 

"
Ada tiga perkara yang ingin aku katakan pada kau,,

1. Sekarang aku bahagia dengan seseorang yang aku kira dia adalah yang lebih baik dari kau. Itulah hadiah atau peganti yang telah Allah swt berikan kepada ku. Mulanya, memang aku sedih waktu kau tinggalkan aku, di ibaratkan seperti anak patung yang tidak berperasaan. Di ibaratkan seperti tunggul yang akan duduk diam tanpa reaksi. Yang tak pernah kenal erti air mata.

2. Aku tidak pernah menyimpan dendam atas apa yang kau perbuat. Kerana Allah swt sahajalah yang wajar dan patut menghukum umat manusia yang berdosa tanpa taubat.

3. Semoga engkau bahagia dengan apa yang telah kau perbuat. 

"

Hahahaha.. Itulah bicara seorang penulis tanpa suara. Bicara kepada seseorang yang pernah mengisi ruang hidup ini. Yang telah menaburkan berjuta janji. Namun, inilah takdir Tuhan Yang Maha Esa.

12 comments :

  1. Cam ada cerita sedih je disebalik artikel ni ...................

    ReplyDelete
  2. perkara yang lepas jangan dikenang.. hehehe

    Salam Perkenalan dari mamamyja.
    Jemput singgah, komen dan follow

    CABARAN HARI KE-5

    ReplyDelete
  3. Yeahhhh biarkan ia berlalu.. times will heal everything

    ReplyDelete
  4. kisah lalu kita jadikan knangan je.. nk kuburkn terus knangan pon bole..hihihi

    ReplyDelete
  5. Allah tahu apa yang kita tak tahu. tanpa pengalaman pahit, mungkin kita tak tahu erti kemanisannya. kan?

    ReplyDelete
  6. bagus.. kita xbleh nk dendam.... hihi

    ReplyDelete
  7. takdir dah tertulis. kena terima hakikat. ye takk. huhu

    ReplyDelete
  8. Weeeee semoga trus tbh .. tutup crita lama

    ReplyDelete
  9. melawat dari #kelabbloggerbenashaari,

    hihi.... bagusnya awak tiada dendam.. alhamdulillah.. semoga bahagia milik awak ye :)

    ReplyDelete
  10. InsyaAllah akan dtg yg lebih baik nanti :)

    ReplyDelete