Ayat Cinta

Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. (Az-Zumar:53)

Friday, September 12, 2014

SEGMEN BEN ASHAARI : AKU , SEORANG BLOGGER !




BEN ASHAARI

Peranan Sebagai Seorang Blogger?

Peranan saya sebagai seorang blogger ni, tak de apa sangat pun. Cuma untuk kongsikan pengalaman, ilmu dan yang seangkatan dengannya. Dengan harapan dapat memberi manfaat bagi semua. Ada jugak yang dicoretkan hari ini untuk dijadikan kenangan di masa akan datang. Lagipun, apa yang kita lalui tu hanya sekali. Rugi jugak kalau tak di nota kan di mana-mana kan? Yang sentiasa di jauhi adalah mengumpat di blog! haha. Isu yang ingin di tekankan? Jadilah seorang yang prihatin dan jangan hanya tahu mengkritik tanpa mengetahui isu dan fakta secara teguh! Kan? Yang penting tengok diri sebelum tengok jiran sebelah! Dan jangan cepat sangka buruk. hurmmm.

Jika mampu dapat pendapatan dari blog?

Mungkin akan terus berhenti kerja dan fokus pada blog ni sahaja. Meneruskan perjuangan dan objektif untuk diri sendir dan orang sekeliling. Back up Plan? Bisnes? Em, teringin nak buka kedai pakaian sendiri. Dan ni lah bisnes yang nak sangat di buat.

Harapan terhadap dunia blog?

Harapnya, dunia blog ni akan menjadi satu aset yang boleh memajukan pemikiran individu dan dapat memberi sumbangan pada orang sekeliling. Maksudnya, jadikanlah dunia blog ni sebagai satu dunia yang mampu membuka minda masyarakat hari ini. Sebab, kadang-kadang melalui penulisan ni lah kita dapat buka mata hati seseorang. Dan adakalanya, penulisan ni lah yang dapat merubah seseorang. Ke arah baik atau buruk? Tu peranan kita lah yang menulis untuk ubah diri kita dan orang sekeliling ke arah kebaikan. Semuoga apa yang kita tulis hari ini dapat jadi saham untuk akhirat di samping menjadikan ia sebagai satu hobi untuk kita!

Ok.. Done!!


11 comments :

  1. menulis untuk saham akhirat. perancangan jangka masa panjang yang sangat strategik! seimbang dunia akhirat baru la cool ! =)

    ReplyDelete
  2. Pengalaman yang kita kongsikan tu pun mungkin boleh jadi panduan kepada pembaca :)
    salam kenal, done follow sini =)

    ReplyDelete
  3. salam ukhuwah.. datang dari segment yang sama =) jenjalan sini.. hihi

    ReplyDelete
  4. Tulisan ni kadang2 bahaya dan kdg2 membawa seribu satu kebaikan .. so jangan salah pilih .. takut jd saham sana nnt kannnn

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum PP.. Salam kenal! ^_^
    Datang melawat dari segmen sama..
    Semoga kita semua dapat menjadi seorang blogger yang berilmu & berwawasan dengan menyalurkan info2 yang terbaik.. Bukan sekadar copy paste tanpa selidik terlebih dulu.. ^^,
    Btw, done follow sini.. Jemput singgah ke blog saya juga.. ^_~
    SEGMEN BEN ASHAARI : AKU, SEORANG BLOGGER !

    ReplyDelete
  6. Salam singgah BW di sini dari blog Kisah Emas Putih....selamat bersegmen dan semoga berjaya....

    jemput singgah ke blog Anugerah Terindah

    http://mardiahdiana.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum..
    nik singgah dan follow sini #635 :)

    http://fatihahfazlin333.blogspot.com/2014/09/segmen-ben-ashaari-aku-seorang-blogger.html

    ReplyDelete
  8. Mudah-mudahan kita dijauhi dari 'mengumpat' dalam blog... kita cerita yang baik-baik saja ye.... he he ehhe salam kenal dari segmen ben ashaari.

    ReplyDelete
  9. Salam Ukhuwah Fillah ...BW sini dari segmen yang sama ..All The Best
    http://akifimtiyaz3.blogspot.com/2014/09/segmen-ben-ashaari-aku-seorang-blogger.html

    ReplyDelete
  10. Ros singgah sini dari segmen yang sama :)
    http://inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com/2014/09/segmen-ben-ashaari-aku-seorang-blogger.html

    ReplyDelete