Ayat Cinta

Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. (Az-Zumar:53)

Wednesday, August 3, 2016

Taubat Itu Mudah Kah?

Sebut perkataan taubat itu mudah sangat.
Kata nak taubat tu, ringan je meniti di bibir.
Taubat tu hakikatnya pada akhlak.
Susah sangat nak jaga akhlak ni.
Bila berazam tak mau buat dah benda benda tu, tak semudah tu untuk ditinggalkan.
Taubat ni sebab rindukan Allah.
Sebab nak jadi baik.
Sebab nak dapat redha Allah.
Walau amal tu nampak kecik.
Nak jugak buat.
Memang kena buat.
Buat sebab sayangkan Allah.

Kena kuat!

1 comment :