Ayat Cinta

Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. (Az-Zumar:53)

Saturday, September 3, 2016

Sayang Sahabat Kerana Allah

Dalam dunya ni. Akan ada sahabat atau orang yang sangat kita kasihi selain keluarga kita. Tapi, sejauh mana kasih sayang itu akan berkekalan. Atau sampai bila, kita dan dia akan kekal mesra.

Kemesraan kita dengan adik beradik kita, walau bergaduh, hubungan tu takkan terputus.

Tapi dengan sahabat kita, tak ada pertalian darah. Tapi, kita tetap sayang dan kasihkan dia.

Walau kadang2 kasih sayang itu di salah ertikan.

Satu je harus di ingat.

Sayang tu, harus lah bermanfaat untuk dia kat akhirat sana. Walau jauh pun dia.
Hati kita kena tetap. Ikhlas tu bukanlah apabila kebaikan dan kasih kita itu di balas.

Tapi, bila ikhlas kita sayangkan sahabat itu, walau apa keadaan sekalipun,kita tetap sayang dia.

Tetap berdoa untuk dia. Tetap baca Al Quran untuk dia. Tetap sokong dia.

Walau dia tak pernah nampak kita.

Mudah mudahan dia selamat dunya akhirat.

Kalau hati kita sakit sebab perbuatan dia, tengok lah Sahabat Baginda Saw.. Dulu2, bagaimana cinta mereka pada sahabat?

Doa lah yang baik baik.

In shaa Allah

Yang baik juga akan datang.

Taubat Tapi Buat Lagi

Kadang2 kita cakap nak taubat.
Kita bukan tak solat sunat taubat.
Kita bukan main main cakap nak taubat.
Kita bukan tak usaha nak tinggalkan maksiat.
Kita bukan tak tinggalkan kawan2 yang bawak kita lagha.
Kita dah buat semua tu.
Tapi akhirnya.
Kita tersungkur lagi.
Kita bukan nak buat maksiat.
Kita dah Memang tak nak buat.
Tapi, tetap jugak sukar nak kawal diri.
Kemudian kita menangis.
Stress.
Kenapa kita buat jugak maksiat tu.
Bukan kita tak doa.
Bukan kita tak baca Quran.
Tapi tetap jugak tak boleh tinggal maksiat sepenuhnya.

Renung seketika.
Kita dah berubah rupanya.
Walau sikit.
Kita kena kuat.
Kita kena kuat sebab Allah.
Sebab nak redha Allah.
Sebab nak Allah cinta kita.

Kita usaha lah.
Biarlah amal kita tak hebat.
Tapi, Ya Allah.
Aku nak dapat redho Mu.
Aku nak dapat cinta Mu.
Sebab hidup dan mati ku hanya
Untuk Mu.

Jangan putus asa k!